söndag 4 december 2011

Lucka 4 - Den bästa dagen i mitt liv


Kan ni gissa vad det är för dag? Ja, självklart är det vår bröllopsdag! Jag vet inte vad jag ska kunna skriva egentligen, för det går inte att få ner i ord allt underbart från den dagen. Dagen man får gifta sig med den man älskar av hela sitt hjärta och vi
ll dela resten av sitt liv med. Och så är alla ens vänner och familj där och firar med oss och förgyller dagen så mycket det bara går. Magiskt helt enkelt!

Hela bröllopet är ju självklart fantastiskt. Från den tidiga morgonen man sitter hos frisören och ända tills dagen är slut. Bröllopsfesten är ju fantastiskt rolig med alla tal och filmer och annat spex. Men jag måste säga att vigseln är det bästa av allt. Det bästa jag har varit med om i hela mitt liv. Något jag aldrig glömmer.

Innan var jag rädd att jag inte skulle kunna sluta gråta och att jag inte skulle kunna vara helt närvarande i mina tankar för att jag skulle kämpa mot glädjetårarna, men åh, vad bra det blev! Jag sög åt mig varenda sekund. Känslan är obeskrivlig. När kyrklockorna ringer, precis innan det börjar. När första tonen av orgeln ljuder, jag och Henric tar varandras händer och portarna öppnas. Åh, jag ryser bara jag tänker på det. När vi går in och ser alla vänner, släkt och familj stå och le mot oss. En blandning av människor från olika ställen, som man lärt känna på olika ställen och vid olika tidpunkter i livet. Många som inte alls känner varanda. Alla samlade på samma ställe för att fira vår kärlek tillsammans med oss.

Känslan när man lyssnar på sina vännerna när de sjunger sångerna vi har valt. När vi säger ja till varandra. Allt är bara helt obeskrivligt! Det var så mäktigt alltihop och jag är förvånad att jag inte badade i tårar under hela vigseln.

Jag vet att allt kanske låter väldigt sentimentalt, men jag menar verkligen alltihop. Hela dagen var fullständigt fantastisk och jag kommer aldrig, aldrig, aldrig att glömma den!

1 kommentar:

emm sa...

WOW. jag längtar så himla mycket. jag vill också dela livet med någon. bröllop är min ständiga snackis. det är det vackraste som finns.